هنگام هنگ کردن گوشی و لپ تاپ باید چیکار کنیم ؟  سوالی که امروزه ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است .  هنگ کردن علت های متفاوتی نظیر ویروسی شدن ، تداخل سخت افزاری ، پر بودن حجم حافظه ، معیوب بودن رم  می تواند داشته باشد . حتما شما هم در مواقع زیادی با مشکل هنگ کردن لپ تاپ یا گوشی خود مواجه می شوید . اکثر افراد اولین کاری که در این مواقع به ذهنشان می رسد و انجام می دهند خاموش کردن گوشی یا لپ تاپ خود است .  غیر از این راهکار ، راه های اصولی تری نیز وجود دارد که به شما در جهت رفع هنگ کردن گوشی یا لپ تاپ کمک می کند . اولین نکته ای  که در هنگام  هنگ کردن  باید به آن دقت کرد این است که قبل از انجام هرکاری به گوشی یا لپ تاپ خود فرصت دهید از حالت هنگ بودن در بیاید و در دقایق اول هیچ اقدامی نکنید . برای دریافت توضیحات بیشتر در این زمینه با مجموعه دوراندیش از برترین های تعمیرات تخصصی لپ تاپ همراه باشید .

 

اگر پس از گذشت مدت زمان مشخص مشکل حل نشد و کامپیوتر هم چنان در حالت هنگ باقی ماند بررسی کنید آیا کیبورد و موس شما هم هنگ است یا خیر ؟ گاهی اوقات تنها برنامه خاصی هنگ کرده است و مشکل مربوط به کل سیستم عامل  نمی باشد . در این مواقع در نوار پایین لپ تاپ خود راست کلیک کنید و وارد قسمت Start Task Manager شوید سپس مانند عکس زیر بر روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و بر روی دکمه End Task کلیک کنید .

 

هنگام هنگ کردن گوشی و لپ تاپ باید چیکار کنیم ؟

 

اگر مشکل هنگ کردن مربوط به کل سیستم عامل می باشد و نمی توانید هیچ کار خاصی بر روی سیستم خود انجام دهید ناچار به خاموش کردن و راه اندازی مجدد سیستم خود هستید . در ویندوز 10 اگر با راه اندازی مجدد سیستم خود مشکل داشته باشید شما را به حالت Automatic Repair هدایت می کند.  برای  Restore  کردن ویندوز 10 وارد صفحه  advanced options  شوید سپس بر روی گزینه System  Restore کلیک کنید .

هنگام هنگ کردن گوشی و لپ تاپ باید چیکار کنیم ؟

 

یکی از دلایل دیگری که می تواند منجر به هنگ کردن سیستم شود  گرمای بیش از حد سیستم و  ورود گرد و غبار به فن آن است .اگر  به راحتی می توانید به هیت سینک و فن لپ تاپ خود دسترسی داشته باشید آن را جدا کرده و تمیز کنید . پس از تمیز کردن قبل از این که هیت سینک را در جای خود قرار دهید بر روی آن خمیر سیلی بمالید . بعد از مالیدن خمیر جدید بر روی فن و پاک کردن خمیر کهنه از روی سی پی یو و هیت سینک ،  آن را در جای خود قرار دهید و کابل فن را به مادربورد متصل کنید . راه دیگری که برای رفع مشکل هنگ کردن مداوم سیستم عامل می توانید  امتحان کنید عوض کردن ویندوز و نصب مجدد  آن است  . در پایان اگر پس از تست هرکدام از از روش های بالا مشکل شما حل نشد و دیگر قادر به راه اندازی مجدد سیستم عامل خود نبودید لپ تاپ شما به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری دارد و حتما باید آن را به یک متخصص سخت افزار نشان دهید .

رفع هنگ کردن گوشی

رفع هنگ کردن گوشی همراه نسبت به لپ تاپ ساده تر است .  هنگام هنگ کردن گوشی  مانند لپ تاپ ، قبل از انجام هر کاری بهتر است مدتی صبر کنید و هیچ کار خاصی انجام ندهید زیرا سیستم عامل گوشی  معمولا پس از گذشت زمان اندکی برنامه مشکل دار را متوقف می کند و بدون ریستارت می توانید به کار خود ادامه دهید . در مرحله بعد از دکمه های پاور و تغییر ولوم صدا برای رفع هنگ کردن گوشی و راه اندازی مجدد می توانید استفاده کنید .اگر گوشی شما جدیدا مدام هنگ می کند و با مشکل کندی سرعت مواجه شده اید یکی از علت های اصلی آن می تواند پر بودن حافظه رم دستگاه باشد . برای بهبود عملکرد گوشی بهتر است حافظه رم دستگاه خود را تا 40 درصد خالی نگه دارید .

یکی از علت های دیگر هنگ کردن گوشی ویروسی شدن آن است که برای رفع این مشکل باید یک آنتی ویروس قوی بر روی گوشی خود نصب کنید و هر چند وقت یکبار آن را اسکن کنید .گاهی اوقات به علت باز بودن برنامه های زیادی در پس زمینه ، گوشی شما هنگ می کند و دیگر قادر به انجام هیچ کار خاصی نیستید بنابراین حتما بستن برنامه های فعال در پس زمینه گوشی را نیز امتحان کنید . اگر برای بستن برنامه یا نرم افزار خاصی با مشکل مواجه شده اید حتما راه زیر را امتحان کنید :

• وارد بخش setting گوشی همراه خود شوید .

• در ادامه روی Apps فشار داده و به تب Running بروید.

• نرم افزاری که قصد بستن آن را دارید انتخاب کرده و بر روی دکمه stop  فشار دهید . (اگر نرم افزار مورد نظر خود را در لیست پیدا نمی کنید می توانید از گزینه Show Cached  Processes  در سمت راست بالای صفحه استفاده کنید )

اگر با هر کدام از روش های بالا مشکل حل نشد باید گوشی خود را ریست کنید . برای این کار وارد Setting شوید و گزینه Factory data reset را انتخاب کنید . با انجام این کار پس از دریافت تأیید از شما همه تنظیمات گوشی به حالت اولیه بر می گردد . اگر تصمیم دارید تمامی اطلاعات از گوشی شما پاک شود می توانید از گزینه Erase All Content and Settings استفاده کنید .

با آموزش های دیگر مجموعه دوراندیش از برترین های تعمیرات تخصصی لپ تاپ همراه باشید .

منبع  : دوراندیش


technologyinfo گوشی ,مشکل ,سیستم ,دهید ,انجام ,توانید ,کردن گوشی ,سیستم عامل ,اندازی مجدد ,امتحان کنید ,استفاده کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آپ تماشا قیمت ورق و لوله مانیسمان فایکو موزیک | دانلود اهنگ جدید پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان ویلا لند | اجاره روزانه باغ ویلا در شهریار تک نسیم طراحی سایت و سئو محصولات گرمایشی و موتور خانه شبکه های اجتماعی یزد